2018 m. gruodžio 25 d., antradienis

Kalėdos, kai turi šunų

©Skaiva

„Ir kas čia tokio!“, – pagalvos tie, kurie jų neturi, arba turi vieną šuniuką, kuris telpa į rankinę ar paklusniai tupi narve. „Kokie jūs naivūs“, – atsidus tie, kurie namie augina du arba, padėk Dieve, daugiau nei du augintinius.




Kalėdų laikotarpis – tai stebuklingos metų šventės, kurį stebuklingai pakoreguoja augintiniai, stebuklingai dėl to, kad dažnai net patys to nepajaučiate, kol geriau nepagalvojate.  

Mano namuose auga 5 šunys. Ir mano Kalėdos toli gražu nebeprimena tų Kalėdų, kokios jos buvo, kai jų turėjau tik du...

Pradėkime nuo pačių paprasčiausių dalykų. Visų pirma padaugėja išlaidų. Nes kaip gi nenupirksi mylimam augintiniui dovanų. Juk jis irgi šeimos narys, be to, kiekvienas šeimininkas žino: pirkti šuniui naujus daiktus – labai smagu. Tada tas dovanas reikia tyliai parsinešti ir gerai paslėpti. Mano taksai vakar kalėdines dovanas netikėtai rado, teko jas atiduoti ir pirkti naujas, nes man atsibodo tas gailus inkštimas paeiliui tupint prie kambario durų, kuriame buvo padėti jų „kalėdiniai“ kamuoliukai.

Bet dovanos – tik smulkmena...

Antras dalykas, per šventes tu nebegali atsipalaiduoti, nes turi... sargauti. Turi saugoti ne šunis, o brangius gimines ir artimuosius, kurie labai nori palepinti tavo augintinius skanesniu kąsneliu nuo stalo.

Paskutinis mūsų pasisėdėjimas su artimaisiais man kainavo 140 eurų veterinarinių išlaidų, nes niekas iškart nenorėjo prisipažinti, kad mano šunėkas buvo primaitintas rūkytais šprotais, o kai galiausiai prisipažino, aš jau buvau atlikusi visus galimus tyrimus, ieškodama tos mįslingos priežasties, kodėl mano šuo taip prastai jaučiasi.... 

„Bet juk jis taip nori“, – sako mylimiausi giminaičiai, kišdami mano jautraus skrandžio taksui marinuotos stintos, o aš eilinį kartą grasinu, kad kitas šventes mes švęsim atskirai.

Šunys yra pajėgūs net pakeisti ilgametes šeimos švenčių tradicijas. Bent jau maniškiai pakeitė. Beveik visą  gyvenimą Kalėdas švenčiau savo gimtojoje Klaipėdoje, pas mamą. Tačiau kai šunų skaičius šeimoje perkopė žmonių skaičių, mamai tenka važiuoti švęsti pas mus, nes jai su vienu šunimi atvažiuoti tiesiog paprasčiau.

Ačiū, taksai, per jus po švenčių indus dabar tenka plauti man.  

Kalėdos užsienyje? Baikit, pamirškit, tikrai nepaliksim savaitei šunų per šventę, kada jie turi būti su visa šeima, nes jie yra šeimos dalis!

Vos nepamiršau kalėdinių dekoracijų. Eglutė mano namuose griuvo ir visi žaisliukai dužo tris kartus. Po tokių dalykų tampi labai išradingas. Praėjusiais metais mano eglė stovėjo aptvare... Taip, taip, ji buvo už grotų, kad šunys nepasiektų. Šiais metais ji užkelta ant spintelės. Girliandos tik su baterijomis, nes tos, kur kišamos į rozetę, gali lengvai pakratyt smalsų taksą (irgi patikrinta). Dovanos po egle? Nejuokinkit, pas mus net šlepetės, padėtos ant grindų, minutės ramiai neišbūna. 

Ai, dar vienas švenčių su šunimis punktas yra žliumbimas. Prieš Kalėdas labai daug įmonių paleidžia savo reklaminius klipus su jautriai juose vaizduojamais gyvūnais. Berniukas be kojytės prieglaudoje surado šuniuką be kojytės ir pasiėmė jį į savo šeimą – žliumbiu. Vienišas senukas rado gatvėje pamestą šuniuką, jį prisijaukino, o prieš Kalėdas atsirado jo šeima ir šuniuką teko atiduoti jiems – žliumbiu. Po Kalėdų daug šuniukų atiduodami į prieglaudas – žliumbiu balsu. Taip ir pražliumbiu sėdėdama Youtube kokias tris savaites iki švenčių.

Na, ir finalinis „Ką per Naujus“?  Varysit pas draugus? Švęsit miesto centre? Keliausit į užsienį? Jums faina, o aš sėdėsiu namie ir labai džiaugsiuos, jei, kaip visada, pas mane ateis draugų, nes palikti savo šunų, šaudant fejerverkams, aš niekaip negaliu.

Neklauskit manęs, ką aš veiksiu per Naujuosius, nes aš tą patį veikiu kasmet – stengiuosi, kad fejerverkai kuo mažiau nervintų balsingąją taksų kompaniją.


Mano šunys tikrai pakoregavo mano Kalėdų tradicijas, bet aš esu laiminga, kad ir per šias Kalėdas jie vis dar su manimi. Šunys gyvena taip trumpai, todėl jie net labiau nei mes nusipelno švenčių su mylimiausiu savo šeimininku.  Linkiu jums ir jūsų augintiniams nuostabių Kalėdų, o komentaruose galite pasidalinti savo šuniškomis Kalėdų tradicijomis. 

Dainiaus Stankaus nuotr.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą