Vargiai įsivaizduotume savo gyvenimą be tinklaraščių, naujienų portalų, socialinių tinklų. Akį traukiančios asmenukės, ryškūs vaizdai, karščiausios naujienos apie žvaigždes ir pasaulio įvykius – neišvengiama kasdienybė. O kas atsitinka, kuomet visa tai pritaikoma šunims?
Dar Antrojo pasaulinio karo metais tarnybiniai šunys iš mūšio lauko išgelbėjo daugiau kaip 700 tūkstančių sužeistų karių, susprogdino daugiau kaip 400 tankų, tarnavo ryšininkais. Ir dabar šunys tarnauja pasienyje, policijoje, bet dažniausia jie yra mūsų šeimos nariai, gyvenimo bendražygiai.
Bėgant metams, šuns
įvaizdis gerokai pakito ir turbūt tai tapo viena augintinių populiarėjimo
socialiniuose tinkluose bei kitose interneto platformose priežasčių.
Štai Pomeranijos
špicas Jiff (@Jiffpom) Instagram platformoje turi daugiau kaip 9,5 milijono
sekėjų, ne kiekviena „žmogiška“ įžymybė galėtų tuo pasigirti. Na, o auksaspalviai
retriveriai Tuckeris ir Toddas (@Tuckerbudzyn) pakerėjo net 10,8 milijonus
gerbėjų TikTok progamėlėje, tapdami bene žymiausiais „virtualiaisiais
šunimis“.
Kartais tokiam
populiarumui pasiekti teprireikia šeimininkų noro dalintis mielomis augintinio
kasdienybės nuotraukomis ar vaizdo įrašais. Pripažinkime, žavaus keturkojo
vaizdas visuomet priverčia mus nusišypsoti. Trumpi vaizdo įrašai, kuriami
socialiniams tinklams, gali tapti ne tik pramoga sekėjams, bet ir puikus
šeimininko bei šuns laisvalaikio praleidimo būdas. Viena žinomiausių Facebook
platformos keturkojų žvaigždžių korgis Topis (@Topi the Corgi), atlikdamas
įvairius triukus, imituoja žmonėms būdingą kasdienę rutiną. Akivaizdu, jog
šeimininkas ir jo augintinis praleidžia ilgas, tačiau mielas valandas,
besiruošdami filmavimams.
Vis dėlto kiekviena
sritis, kokia žavi beatrodytų, turi ir tamsiąją pusę. Apie socialinių tinklų
pavojus žmonėms jau žinome, daugumą jų galima pritaikyti ir šunims. Neretai
daug sekėjų sulaukusių augintinių šeimininkai pradeda gauti iš to pelną.
Sukuriami prekiniai ženklai žinomu tapusio šuns vardu, atsiranda reklamos
užsakovų. Šuns įvaizdis, jo dalyvavimas socialiniame gyvenime tampa savotiška
preke, o būtent šito ir turėtume vengti. Vartotojiškumas ir mylimo augintinio
gyvenimas – nesuderinami. Tai gyvūno išnaudojimas, gerovės pažeidimas. Šuns
gyvenimas turi būti visavertis, saugus, nes šuo – protingiausia būtybė –
nusipelno pagarbos, o ne lėkščios klounados ir paviršutiniškumo.
Ryški, nuotaiką
kelianti augintinio nuotrauka yra puiku, tačiau ne mažiau svarbu, kad jo gyvenimas
būtų toks pat ryškus ir turiningas. Jeigu šuo atrodo lamingas interneto
vartotojams, tai dar nereiškia, jog jis taip ir jaučiasi.
Šunys – socialinių
tinklų žvaigždės – tik dalelė visumos, parodančios, kaip iš tiesų
šiuolaikinėje visuomenėje pasikeitė šuns statusas. Tačiau ši dalelė pasako gana daug. Vieniems naujasis šuns įvaizdis bus artimas širdžiai, kitiems – nepriimtinas, tačiau svarbiausia, kad
šuo išliktų šunimi ir kad būtų atsižvelgiama ne į kažkieno, o būtent į jo poreikius ir gerovę.
Parengė Ieva Urbonaitė
Pexels.com nuotr.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą